Mt Eden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu Mt Eden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

Mt Eden

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

08 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

oef wat een avond! Ik ben gisteren om 5u met Bart een paar Duvelkes gaan drinken in een Belgisch café. Daarna heb ik een paar van zijn vrienden ontmoet en hebben wat nog wat 'pintjes' gedronken. Ik heb een hele tijd staan praten met een (volgens mij, ik weet het niet helemaal zeker) Schot en zijn vriendin (een echte kiwi!). Verder waren er nog een Brit, Duitser, Belg een een meid uit Tokyo. Een bont maar zeer gezellig gezelschap waar ik me goed mee geamuseerd heb. Hoewel het voelde alsof het al laat was, was het pas 10u toen ik er tussenuit kneep. Ik had nog niks gegeten die avond (en de glazen zijn hier wat groter dan thuis) dus ik had ze stiekem wel een beetje hangen. Dat was vanmorgen dan ook wel te voelen! Gelukkig is het weekend en heb ik rustig kunnen ontbijten en wakker worden.

Daarna heb ik de wandelschoenen aangedaan en ben ik richting Mt Eden gelopen. Dit is één van de 48 vulkanen die Auckland rijk is en is 198m hoog. De wandeling er naartoe was niet zo spannend, maar vanaf de top had je een geweldig uitzicht op de hele stad en de omgeving. Natuurlijk heb ik daar wat plaatjes van geschoten en die zullen maandag hier te vinden zijn. Op de terugweg kwam ik langs een schoenenwinkel waar ze gespecialiseerd zijn in hardloopschoenen, dus daar ben ik eens even gaan informeren (ik roep namelijk pas 4 jaar dat ik de volgende Venloop op échte renschoenen ga lopen ipv op volleyschoenen). Begin deze week kwam ik al tot de ontdekking dat een gitaar kopen (wat ik eigenlijk van plan was) heel erg duur is dus ik was een beetje bang dat het zelfde zou gelden voor schoenen. En dat was ook zo. Maar omdat ze hier niet aan volleybal doen (schande! schande!) en ik niet wil thuiskomen met een bierbuik (hoewel ik vermoed dat sommigen dat best grappig zouden vinden) toch maar zorgen dat ik sportief blijf en investeren in een paar goede schoenen (schijnt ook beter te zijn tegen blessures en pijn en dat soort onnozele dingen :P). Na een videoanalyse van mijn 'voeten in actie' werd me een paar geadviseerd dat natuurlijk duurder was dan de prijs die ik in mijn hoofd had. Gelukkig begreep de verkoper dat en is hij wat gaan bellen. Nu heeft hij het voor elkaar gekregen dat ik de perfecte schoenen krijg voor de prijs, nog lager dan die van de andere paar die ik heb gepast ($180 ipv $250). Het gaat dan wel om een ouder model, maar dat gaat alleen over de kleur, de schoen is precies hetzelfde :D Hiep hoi!

Verder is de dag zeer rustig verlopen. Ik heb nog wat boodschappen gedaan en een paar afleveringen HIMYM gekeken en nu ga ik kijken of we wat te eten kunnen fixen. Dat is elke keer toch weer een heel avontuur, maar meestal loopt dat wel goed af. Hier is het inmiddels alweer donker geworden dus meer dan een filmpje kijken geeft het vanavond niet meer. Ik weet nog niet precies wat ik morgen ga doen, maar dat zien we nog wel. Fijn weekend allemaal!

Cheers

• 08 Mei 2010 - 06:34

Joep Geurts:

Owja, het is (uiteindelijk) gelukt met de simkaart. Mijn nr hier is: 0211 433743 en dat moet ik inderdaad nog uit mijn hoofd leren. Wel zo handig als de verkoper zegt dat hij je gaat bellen als de schoenen binnen zijn dat je dan ook je eigen nummer weet (nu gaat hij me mailen)

• 08 Mei 2010 - 07:17

Maud:

Toch mooi, iedere ochtend wakker worden en opstaan met krantje én de blog van Joep.

• 08 Mei 2010 - 17:18

Tom:

joepert, je levert niet alleen mooi leesvoer voor ons, maar dit is ook een fantastisch dagboek voor jezelf als je ooit (echt) oud bent ;-). keep up the good work! trouwens: toen ik las dat je met een Brit, Duitser, Belg etc. in een kroeg stond dacht ik even dat er een flauwe mop aan kwam, maar ik had beter kunnen / moeten weten. geniet nog van je weekend daar.

adieu

• 08 Mei 2010 - 18:59

Erik En Jolie:

Hi kiwi! Leuk al die berichten en dat je een beetje je draai hebt gevonden in n-z! Hopelijk kun je een vaste kamer vinden want al dat kamerhoppen is niet ideaal natuurlijk, wel relaxed dat je uitzicht er op vooruit gaat. We blijven je berichten volgen en we laten binnenkort nog wel iets horen vanuit dit koude kikkerlandje