Update - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

Update

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

11 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

het is een tijdje geleden, maar hier weer eens een update vanuit Auckland. Op het moment is het hier erg zonnig, maar wel koud, dus volgens mij is dat precies het tegenovergestelde van Nederland.

Wat hebben we allemaal uitgespookt de afgelopen tijd? Gisteren ben ik met Lê en drie vrienden van hem tapas gaan eten in de stad, omdat het Lê's laatste weekend is in Auckland. Om dezelfde reden zijn we vrijdag met een paar mensen van de uni wat gaan eten en daarna biertjes gaan drinken. Vandaag staat er niks op het program, maar ik ga vanavond wel nog naar Lê om afscheid te nemen. Ik ga hem zeker missen, want we hebben samen toch wel veel tijd doorgebracht op de uni, tijdens de weekendjes weg, de filmavonden en vaak samen eten in de stad. Ook zijn we telkens samen naar de voetbalwedstrijden gaan kijken. Dat is hier trouwens toch wel heel anders en het is jammer dat het hier niet zo leeft. De halve finales hebben we gekeken in een kroeg, tussen de zakenmensen in pak, die meer oog hadden voor hun ontbijt dan voor de wedstrijd. Als een van de weinigen had ik een oranje shirt aan, maar dat heb ik dan ook de hele dag vol trots gedragen (wat dan weer veel leuke reacties opleverde).

Verder zijn we dit weekend weer gaan mountainbiken in Woodhill. Dit hadden we al eens eerder gedaan, maar was wederom fantastisch. Het was wel raar dat er gedeeltes waren waar je moest stoppen omdat er grote runderen op het pad liepen. Die gingen vanzelf aan de kant, maar het is toch gek dat je zo tussen de koeien door moet fietsen. Vrijdagmorgen zijn we (onder werktijd) naar een film geweest van het NZ Internationale Filmfestival. Het was een animatiefilm waar ik niet al te veel verwachtingen van had, maar die (misschien wel daardoor) erg mooi was. Hetzelfde gold voor de Nieuw Zeelandse film Boy, die we vorige week in de bios gezien hebben. De rest van de week was vrij rustig. Donderdag hebben we met het huis gegeten en dat was er gezellig. Ik had arretjescake gemaakt en die viel goed in de smaak. Ze hebben hier allemaal geprobeerd om het woord 'arretjescake' uit te spreken maar dat klonk nergens naar. Ze blijven het proberen en ik moet er elke keer weer hard om lachen. Verder gaat stage de goede kant op, want ik ben op dit moment bezig met de simulaties en het voorbereiden van het verslag.

Vorig weekend heb ik trouwens helemaal niks gedaan behalve lui op bed liggen en series en films kijken. Dit was na alle weekendjes weg ook wel een keer fijn. Dit weekend zouden we eigenlijk naar een huisfeest gaan in Taupo en dan ook een middag snowboarden, maar dat ging helaas niet door. Charles had het te druk en Julian en ik vonden het wel een erg lange reis voor alleen het feest (snowboarden hadden we toen al uit ons hoofd gezet omdat we niks geregeld hadden). Toch was het niet zo heel erg, omdat ik waarschijnlijk nog wel een keer gaan snowboarden op het zuider eiland en er op dit moment genoeg dingen te doen zijn in Auckland.

Verder weet ik niet meer precies wat ik allemaal uitgespookt heb, maar nu zijn jullie in ieder geval alvast weer een beetje op de hoogte. Vanavond ga ik vroeg naar bed want morgen moet ik al om 5u opstaan wil ik de finale kunnen kijken. Waar kijkt men daar de finale? En staat Nederland al oppekop wegens dit grote succes? Ik zal kijken of ik wat foto's kan maken van hoe het er hier aan toe gaat en dan hoop ik dat ik vanuit jullie kant ook wat foto's krijg om te zien wat ik mis in Nederland. In ieder geval veel plezier daar en nog een fijne zondag!

Cheers

  • 11 Juli 2010 - 06:05

    Oma:

    ha die Joep
    Vlug even reageren voor ik ga ontbijten,fijn weer iets van jou te horen,waren echt aan het wachten.Hier gaat alles prima alleen erg warm gisteravond om half 12 26gr. binnen,dadelijk ga ik naar Andre Rieu wanwege de hitte in het mecc ,de groetjes van Opa hij komt net uit bed en geniet staks van het voetballen en sukses met de stage. Liefs Oma

  • 11 Juli 2010 - 06:08

    Oma:

    joep weet je dat jou berichtjes vol belangstelling ook in canada gelezen worden.
    Oma.

  • 11 Juli 2010 - 07:11

    Maud:

    Voetbal kijken in Eindje, JEUJ! Jij ook veel plezier daar! x

  • 11 Juli 2010 - 09:40

    Neel:

    Fijn, weer een update :D

    Ik mag lekker werken met de finale.. Hmz. Beetje jammer, maar op deze manier levert de wedstrijd kijken met m'n verstandelijk beperkte maatjes net zoveel gekheid op als de wedstrijd kijken in de stad met een drankje op. Beide een dolle boel :D

    Have fun daar!

    x

  • 11 Juli 2010 - 10:11

    Mikel:

    Jeuj, eindelijk weer een berichtje! :D
    Weer een hoop leuke dingen gedaan daar! En alvast veel plezier met snowboarden, je hebt les gehad van de pro's dus moet goed komen toch! ;)

    weerupdate NL: smelt!!

    veel plezier daar!

    xx

  • 12 Juli 2010 - 09:27

    Mariet:

    nou joeps eindhoven had het goed geregeld hoor! 18 septplein, markt én stadhuisplein hingen grote schermen en was er dan ook heul druk! Zo druk dat ik uiteindelijk naar marloes haar bank ben verhuisd, haha.
    Op dit moment komt het hier trouwens met bakken uit de lucht, miss ook leuk om te weten ;)

  • 12 Juli 2010 - 21:36

    Mams:

    Hoi :)

    Waar jij een rustig weekend hebt gehad zijn pap en ik druk geweest, Bospop was een geweldig!
    en verder natuurlijk het voetbal en zeker ook de tour (een lijstje heeft een notering in de krant al gehaald)
    Het is ook erg fijn te lezen dat je bezig bent met de simulaties, het gaat dus de goede kant op!
    groetjes van allemaal en een dikke kus, xx mams

  • 13 Juli 2010 - 13:04

    Madelon:

    Zoo, nu pas tijd gevonden om je berichtje te lezen, maar leuk weer hoor! En je kan tegen je oma vertellen dat ik 1 van die gave piccolo's was bij Rieu :D Wat een ontzettend relaxte job is dat toch ;)

  • 13 Juli 2010 - 17:20

    Cin:

    Haaa Joep!!
    Ahhh jammer he, van Oranje!!! Heb je het nog kunnen zien? Ik ben in Venlo geweest maar damn, na de wedstrijd liep meteen de hele stad leeg :S Echt jammer. Maar nog steeds ontzettend knap dat ze 2e zijn geworden :D

    Jammer dat je Lê moet gaan missen, maar volgens mij leer je echt wel snel nieuwe mensen kennen daar of niet?

    Het klinkt nog steeds allemaal supergaaf wat je daar allemaal doet: mountainbike tussen de koeien hoort daar ook bij haha

    Hoeveel weekjes stage moet je nog? En al plannen gemaakt voor je verdere rondreis?

    Liefs!
    Ps. Hier is inmiddels de vakantie aangebroken en Mada, Kelly, Myrthe en ik zitten over 6 daagjes in het vliegtuig richting Portugal :D

  • 15 Juli 2010 - 14:18

    Erik:

    Hey joep, Ik heb nog geen tijd gehad om al je berichtjes bij te lezen (komt nog). Ik ben net terug van de algarve, met jolie 10 dagen naar toe geweest. Lekker gerelaxed. Deze zomervakantie moet ik me bezig houden met mn BEP, zucht... Binnenkort ga ik al je spannende verhalen lezen en foto's bekijken. Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Stage

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Thuis & foto's

08 September 2010

Laatste dagen

28 Augustus 2010

Week Zuider Eiland

17 Augustus 2010

South Island

11 Augustus 2010

Hot beach, Cathedral cove and Raglan
Joep

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 46635

Voorgaande reizen:

29 April 2010 - 10 September 2010

Stage

Landen bezocht: