Rustig aan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu Rustig aan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

Rustig aan

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

05 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

omdat het rustig is op stage (lees: omdat ik alleen zit en dus zelf besluit pauze te hebben) even een update. Het uizicht is nog steeds fantastisch (foto's komen eraan, mits ik morgen het goede kabeltje meeneem) en de opdracht is nog steeds saai. Did I mention the view is great? (*trots*) dus het is dan ook verleidelijk om af en toe weg te dromen. Maakt ook niks uit, want alles gaat hier rustig aan. Dat zorgt er wel voor dat je af en toe een flinke portie geduld nodig hebt!

Gisteren deed Joepje namelijk een poging tot koken. Om 5u vanuit stage een winkeltje binnen gelopen op zoek naar voedsel. Laten we het onszelf niet te moeilijk maken en iets maken wat we kunnen (inderdaad, pasta dus). Spaghetti check, saus (waarom zoveel verschillende soorten?) check, groentes, alleen een blik mais kunnen vinden, vleesch, onvindbaar. Ach, we hebben een begin! Bij de receptie wisten ze gelukkig een echte supermarkt dus daar ben ik naartoe gewandeld. 'Down the road on your right' klinkt dichtbij, maar dat hoeft natuurlijk niet per se waar te zijn. Was het dan ook niet ;) De winkel werd gevonden en ik was zo blij als een kind! In Auckland hebben ze namelijk alleen maar van die mini chinese/japanse/indische 10m2 winkeltjes, maar dit was een echte supermarkt! Met groente en fruit en vlees enzo :D (en niet te vergeten: toetjes!) Er moest dus even royaal ingeslagen worden, wat de terugweg (bergop, wind tegen) dankzij de zware tassen niet makkelijker maakte. Maar no worries, Joep & zijn boodschappen hebben het overleefd en het koken kon beginnen.

Tenminste, als de twee kookplaatjes warm worden. Uiteindelijk lukt dat, maar zelfs op de hoogste stand duurt het erg lang voordat het water kookt. Groente snijden met een bot mes kan wel, als je maar voorzichtig bent (heb de first aid kit nog niet nodig gehad, dus ik kan wel voorzichtig zijn :D) Als het gehakt dan gebakken is (uiteindelijk) en je het sausblik open hebt gekregen zonder werkend blikopener is de maaltijd af en klaar. Hoezee, we hebben eten! Het duurt ff maar dan heb je ook wat. Nouja, toegegeven, de pasta van mams of die op de JBL188 is beter, maar we kunnen aan tafel.

Het winkelen, wandelen en koken duurde allemaal wel wat langer dan ik gewend ben dus de avond was al half om. Heb nog twee afleveringen van Las Vegas gekeken zodat ik niet te vroeg zou gaan slapen en dat is gelukt :) Kwam er vanochtend achter dat niet alleen mijn bed, maar ook de badkamer gebouwd is voor kleinere mensen. De douchekop komt namelijk maar totaan mijn kin. Het water varieert van ijskoud tot gloeiendheet en de temperatuur veranderd iedere seconde. Je staat daar dus geen moment rustig, maar dat zal er wel bij horen.

Verder wil ik nog even zeggen dat ik heel blij ben met alle reacties! Erg leuk om die te lezen als ik hier de dag begin. =)

Catch you later!

  • 05 Mei 2010 - 07:21

    Mams:

    ha die Joep,

    zo te lezen hoef je nog niet op zoek naar een sportschool :)
    Ben ondertussen dus ook heel erg benieuwd naar je uitzicht.

    groetjes van pap en van mij natuurlijk veel liefs. xx mams

  • 05 Mei 2010 - 07:31

    Tom:

    joepert! wat klinkt dat allemaal toch supervet man. ik kom volgende week wel een avondje stappen als ik tijd heb. ehm yea, maar eh ik ben benieuwd naar volgende verhalen, want jouw blogs zijn ook leuk om te lezen voordat ik hier aan de dag begin ;-)

    hou je taai daar

  • 05 Mei 2010 - 07:45

    Maud:

    Joep, je moet gewoon een chick regelen met zo'n dikke waggie die ze voor haar supersweetsixteen heeft gekregen en die rijdt jouw dan naar de supermarkt, of nog beter: naar haar huis, waar hun prive-chef voor jullie kookt.

  • 05 Mei 2010 - 08:23

    Madelon:

    Maar gelukkig verhonger je niet! Beetje survivallen voor je eten is niks mee..

  • 05 Mei 2010 - 09:57

    Neel:

    Hahaha. Klinkt nu al erg avontuurlijk, en dit is nog maar het begin :D

  • 05 Mei 2010 - 11:52

    Myreen:

    Haha zo ik ben nu al door al je verslagen heen! had me voorbereid om enorme lange lappen tekst, in mijn herinnering ben je namelijk wat langer van stof maargoed ;) t is n goed teken dat je korte stukjes schrijft, dat wil namelijk zeggen dat je het de rest van de dag te druk hebt ;):d
    xxx

  • 05 Mei 2010 - 18:31

    Kelly :

    Haaaa Joep,

    Fijn dat je goed bent aangekomen en een kamer hebt gevonden (al is het bed wat te klein en de douche wat te laag).

    Veel succes met je stage.

    Liefs Kelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Stage

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Thuis & foto's

08 September 2010

Laatste dagen

28 Augustus 2010

Week Zuider Eiland

17 Augustus 2010

South Island

11 Augustus 2010

Hot beach, Cathedral cove and Raglan
Joep

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 46640

Voorgaande reizen:

29 April 2010 - 10 September 2010

Stage

Landen bezocht: