Rangitoto, biertjes en volleybal - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu Rangitoto, biertjes en volleybal - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

Rangitoto, biertjes en volleybal

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

01 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

omdat ik de laatste week druk ben geweest met het afronden van mijn stage heb ik weinig om over te vertellen, maar toch even een update om jullie op de hoogte te houden.

Vorige week zondag heb ik het veer genomen naar Rangitoto, een vulkanisch eiland hier voor de kust van Auckland. Dit uitje staat al heel lang op mijn lijstje, maar is er altijd op blijven staan als 'back-up' plan. Het weer was ontzettend goed dus ik vind het tijd om dit plan maar eens uit te voeren. Na een boot tochtje van een klein half uurtje kwamen we aan op het groene ronde eiland. Het was een prachtige wandeling naar de top (258m) over het vulkanisch gesteente en door het bos. Eenmaal boven was er weer een (inmiddels bekende) wauw moment. Want wauw, wat een uitzicht. Helaas is mijn camera niet geschikt voor uitzicht foto's dus kan ik jullie niet laten zien wat ik bedoel, maar dat is misschien maar beter voor de jaloerse lezers onder jullie ;) Na een tijdje rondgekeken te hebben op de top ben ik rond de indrukwekkende krater gelopen. Daarna nog een korte stop bij de grotten, maar die stelden niet zo heel veel voor. Ik betrapte mezelf erop dat ik de hele tijd aan het grijnzen was, genietend van de wandeltocht en ook een beetje trots dat ik daar alleen rondliep. De uitjes voorheen waren meestal wel met andere mensen, maar hier liep ik toch maar mooi rond aan de andere kant van de wereld, in het zonnetje, op een vulkaan. Heerlijk.

Afgelopen week ben ik vooral bezig geweest met mijn stage verslag. Dat gaat de goede kant op, maar heeft nog wel enkele uurtjes nodig, vandaar dat ik gisteren weer een hele zaterdag op de uni heb gezeten. Misschien dat ik het inmiddels wat meer gewend ben, maar ik vond het absoluut niet erg. Mijn onderzoek is interessant, het verslag gaat goed en heel veel beters had ik toch niet te doen.'s Avonds ben ik nog naar de kroeg geweest om de wedstrijd van de All Blacks te kijken, wat wederom een groot feest was omdat de zwarten wonnen van de Wallabies (Australie). Vrijdag was er een BBQ op de uni waarna ik nog een biertje heb gedronken met Alex. De dag ervoor ben ik bet DongJin gaan eten en een biertje gaan drinken. Om ervoor te zorgen dat ik toch geen bierbuik kweek ben ik iets actiever geweest deze week. Dinsdag was namelijk de 'trial' voor het volleyteam van de uni voor het toernooi van volgende week (in Hamilton). Eindelijk heb ik met mensen van de uni kunnen volleyballen dus ik was erg vrolijk en blij. Er waren vooral veel meiden die erg goed speelden, maar niet al te veel jongens waardoor ik het 1e team gehaald heb. Vrijdag gaan we al vroeg met bussen naar Hamilton omdat daar het sporttoernooi is voor de verschillende universiteitsteams. Er zit ook nog een bekende in het uni team, namelijk Anthony, een teamgenoot van de woensdagavond. Over het woensdagavondtoernooi: we hebben de finale bereikt! En omdat ik wat vroeg was en een ander team met te weinig was heb ik ook de andere finale gespeeld (en gewonnen!). Een betere manier om je tegenstander te bekijken is er niet he. :)

Dat was het wel weer zo'n beetje. Op het moment ben ik rondreis aan het plannen, maar twijfel ik nog over de bus maatschappij. Wat ik wel besloten heb is dat ik volgende week voor ietsje meer dan drie weken in een bus het hele land ga door toeren, en daar heb ik ontzettend veel zin in. Lijkt me een mooie om mee te eindigen.

Cheers

PS toch maar een foto bijgeplakt van Rangitoto, en ook van mijn huisje!

  • 01 Augustus 2010 - 05:46

    Joep:

    Verrekkes, de link doet het niet omdat ie maar half gelinked is. Met kopieren en plakken werkt het wel. Of anders op de site zoeken naar 'The Max Pass', want zo heet het beestje. Hiephoi

  • 01 Augustus 2010 - 08:52

    Paul:

    Youve got a haircut;) Fijne reis, maar ik spreek je nog wel vantevoren toch

  • 01 Augustus 2010 - 10:10

    Mikel:

    WOW je huisje is vet!!
    Geniet van de reis!

    ps: like your haircut :)

  • 01 Augustus 2010 - 11:38

    Myreen:

    hi joep :)
    tijd gaat snel zeg :S nog ff en je bent weer hier! zorg ervoor dat je die laatste weken tot de max geniet he !! wil wel goede verhalen horen als je terug bent :D
    xxx

  • 01 Augustus 2010 - 11:43

    Madelon:

    Goed bezig! En goed dat je bij de kapper langs bent geweest ;)
    Geniet nog van je resterende tijd daar!

  • 01 Augustus 2010 - 20:07

    Mams:

    inderdaad weer wauw!
    Lijkt het door het model van je haren dat je wat ronder bent geworden? ;)
    staat je heel goed
    xx mams

  • 01 Augustus 2010 - 21:46

    Joep:

    Haha, ja mams, er is inderdaad een kilootje blijven hangen! Kon geen kwaad he ;) Vanmorgen was het even schrikken omdat ik mijn buspas voor 9 september ipv 9 augustus had geboekt! Gelukkig heb ik dat weer kunnen veranderen dus ben ik gewoon in september weer thuis :)

  • 03 Augustus 2010 - 19:05

    Neel:

    Hai die Joep!

    Ik ben na 14 daagjes weer terug uit Frankrijk met m'n girl, dus ik kan je verhalen weer gaan bijhouden :D

    Veel plezier met het laatste deel van je avontuur!!

    Kus!

    P.s. Ik ben aangenomen op de uni(Of had ik je dat al verteld?)

  • 07 Augustus 2010 - 07:47

    Elke:

    Heeej Broer!
    En al bijna klaar voor de grote reis? (deel 2 dan) Ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven!
    Ik loop ondertussen al weer, maar moet nog steeds rustig aan doen (wat best lastig is want het schijnt niet met grote letters in mn woordenboek te staan)
    Tot over bijna een maand alweer;) Doe voorzichtig!
    Liefs je zusje

  • 08 Augustus 2010 - 16:57

    Paul:

    Joep, hoe is t daar, ik zat vandaag op een nieuw verslag te wachten, aangezien je je stage wel ongeveer af zult hebben;):P

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Stage

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Thuis & foto's

08 September 2010

Laatste dagen

28 Augustus 2010

Week Zuider Eiland

17 Augustus 2010

South Island

11 Augustus 2010

Hot beach, Cathedral cove and Raglan
Joep

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 46525

Voorgaande reizen:

29 April 2010 - 10 September 2010

Stage

Landen bezocht: