Hug-a-Ginger-Day, Muriwai & Bayswater - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu Hug-a-Ginger-Day, Muriwai & Bayswater - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

Hug-a-Ginger-Day, Muriwai & Bayswater

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

31 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

het heeft een paar dagen geduurd, maar hier weer een update vanuit Nieuw Zeeland. Ik zit nu (eindelijk) in een ritme, dus eigenlijk is het best wel rustig geweest.

Wat we wel nog uitgespookt hebben? Donderdag ben ik gaan voetballen en was ik van plan te gaan volleyballen. Er zou een vrij uur zijn waarop je gewoon wat kon gaan ballen, waarbij het vrij cruciaal is dat die ballen er dan ook zijn. Omdat hier niet zoveel mensen volleyen, heeft de coach alle ballen meegenomen en heb ik dus voor niks gewacht. Ik ben via via via nog wel doorgestuurd naar een manager die me doorstuurde naar een andere manager, maar die was er niet. Zo gaat dat hier dus schijnbaar. Ik heb nog wel een (boos maar beleefd) mailtje gestuurd, maar nul reactie. Deze week nog maar eens achteraan gaan dan. Ik heb tijdens het wachten wel nog een half uurtje met wat mensen gevoetbald, waaronder een pro! Gelukkig zat hij in mijn team, dus dat was tof.'s Avonds kreeg ik een mailtje of ik mee wil doen in een volleycompetitie. Hiep hoi, alsnog volley, maar hoewel ik positief reageerde heb ik er sindsdien niks meer van gehoord en het begint woensdag al. Ik ben dus benieuwd wat daar nog van komt. Het is een recreatieve competitie, dus geen al te hoog niveau, maar ik zou wel heel graag weer wat gaan volleyballen. Hopen dat het doorgaat dus.

Vrijdag ben ik naar de kamer van Alex gaan kijken, omdat ik over 2 weken uit mijn appartement moet. Hij woont in een huis 4km van het centrum, in een rustige wijk. Een relaxte kamer in een huis met een voor en achtertuin en 4 of 5 huisgenoten. Zeer geschikt dus en ook zeker leuk dat het weer iets compleet anders is. Enige nadeel is de afstand tot de uni/stad, maar ik mag zijn fiets gebruiken in de tijd dat hij weg is. Dat wordt nog wat, want het is een racefiets en de automobilisten hier doen net alsof fietsers niet bestaan. Voordeel is wel dat de kamer maar $130 kost, dus dat is al een stuk goedkoper dan wat ik nu betaal! Vrijdagmiddag was er een BBQ op de uni, maar dat stelde niks voor. Na een biertje was het vlees al op, dus daar hebben we niks van gehad. Helaas zijn de anderen zo druk dat het ook bij dat ene biertje bleef. De rest ging namelijk weer aan het werk dus ik ben maar naar huis gegaan. 's Avonds zou er een feest zijn in de Irish Pub naast mijn flat, omdat het hug-a-ginger day is. Iemand heeft hier ooit besloten dat gingers (roodharigen) zielig zijn omdat ze gepest worden en daarom is er een dag om ze te knuffelen. Tenminste, dat blijft iedereen me vertellen maar het aantal 'fiemels' dat ik die dag heb gekregen bleef steken op 1. Ik ben nog even bij het 'feest' gaan kijken, maar daar was verder niemand. Zelfs de band is niet op komen dagen. Ik heb er wel nog een biertje gedronken en een helft rugby gekeken voordat ik weer naar huis ging. Toch was het fijn om er eventjes uit te zijn.

Zaterdag ben ik met Charles, Dan, Julian, Manon en Joe naar Muriwai gereden, waar Charles en Dan gingen kitesurfen. Dat is echt super tof om te zien! Er waren ongeveer 30 kitesurfers en sommigen waren ontzettend goed. Zelf hebben we een wandeling gemaakt en genoten van het prachtige uitzicht. Wederom komen de foto's later, omdat ik dat werk aan andere overlaat (lui en een minder goede camera zijn daar de oorzaak van). Ik heb wel echt genoten van het strand/uitzicht/wind/rust/etc daar. Op de terugweg hebben we nog wat gegeten en een paar biertjes gedronken, maar de stapplannen van die avond zijn geschrapt. We waren allemaal zo moe dat iedereen naar bed wilde. Zondag heb ik hier voor het eerst (en op mijn nieuwe schoenen!) gerend. Het was mooi weer dus dat was ontzettend fijn. Hoewel het erg zwaar is om op de steile wegen omhoog te rennen heb ik het toch een uur vol gehouden dus daar heb ik de hele dag een goed gevoel aan overgehouden. Later op de middag heb ik met Julian en Manon de ferry gepakt naar Bayswater, waar we bij Charles gingen eten. We hebben een fantastische maaltijd klaargemaakt en er daarna nog een gezellige avond van gemaakt. Ik was wederom op tijd thuis, maar heb een ontzettend tof weekend gehad.

Nu ben ik weer aan het werk, maar de dag zit er al zo goed als op. Zometeen ga ik proberen te koken en vanavond houden we het maar weer bij een filmpje. Ik zal later deze week (voor de geinteresseerden) wat meer vertellen over mijn stage opdracht, maar omdat deze post alweer lang genoeg is zal ik jullie daar nu niet mee lastigvallen. Wel hoor ik graag van jullie hoe het weekend daar was! Nog mensen bij pinkpop geweest? Dat mis ik stiekem best wel, zeker toen ik de foto's zag en de muziek hoorde. Maar ik mag natuurlijk niet al te hard klagen, dat begrijp ik ook wel. Volgend jaar weer festivals, maar nu nog genieten van dit mooie land!

Cheers!

  • 31 Mei 2010 - 06:19

    Oma:

    Ha die Joep
    Dat je pinkpop gemist heb kan ik me voorstellen,een voordeel ervan is je hebt geen kou geleden en bent niet nat geworden, wat fijn dat je weer een kamer hebt en een die betaalbaar is,hopelijk loopt de studie naar wens ,de eerste maand zit er al op, heel veel sukses,groetjes en liefs van ons tweetjes

  • 31 Mei 2010 - 06:58

    Imke:

    Haa Joep!
    Volges mig zien ze doar in NZ allemoal neet zoe van de regeltjes en aafsproake he? Haha!
    Ik bin dit jhoar veur ut iers op Pinkpop geweas, zal dig de verhoale bespare veurdesse dalik spiet kriegs desse weggegoan bis! ;)

  • 31 Mei 2010 - 08:17

    Tim:

    Hey kerel,
    Wat een hoop net-niet verhalen zeg. Lukt er ook wel eens iets wel?

    Wat betreft hier: het is kermis!!

  • 31 Mei 2010 - 09:14

    Janine:

    Pinkpop was heuuul vetjes!! ik kon helaas alleen maar zaterdags :( was graag het hele weekend gegaan! maar ik denk dat nieuw zeeland toch wat leuker is dan pinkpop ;)
    veul plezier nog!

  • 31 Mei 2010 - 13:59

    Mars:

    Joeppppp!! Ouwe festivalBAAS! :D

    Ik ben net terug van Pinkpop..wat een weekend!!! Ik ben helemaal kapot, het was óntzettend koud snachts in de tent, en heeeeeuuull veeeuulll regen, maar desondanks was het súpergezellig met de groep en hebben we veel bekende sterretjes backstage gespot! Ik ben dankbaar dat ik jouw plekje in mocht nemen dit jaar! :) Thx voor je smsje, ik heb 'm voorgelezen aan iedereen! De rest van de verhalen mail ik je snel ff! Maar houd uitzendinggemist.nl en 3FM in de gaten voor vette muziekjes @PP!

    Have fun daar & take care!!
    XxX

  • 31 Mei 2010 - 14:02

    Mars:

    Ps. We hebben trouwens ruim 6000 euro opgehaald voor Serious Request volgens Jochgem!! Good huh? ;)

  • 31 Mei 2010 - 18:54

    Robin:

    JEUJ!

    Tip voor je fiets avontuur, zoek een leuke helm uit!

    Have Fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Stage

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Thuis & foto's

08 September 2010

Laatste dagen

28 Augustus 2010

Week Zuider Eiland

17 Augustus 2010

South Island

11 Augustus 2010

Hot beach, Cathedral cove and Raglan
Joep

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 45594

Voorgaande reizen:

29 April 2010 - 10 September 2010

Stage

Landen bezocht: