Surfen bij Te Arai - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu Surfen bij Te Arai - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

Surfen bij Te Arai

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

17 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

na een weekendje zonder internet (en tijd om iets te schrijven) even een update van het nog steeds zonnige Auckland.

Althans, voor zolang het duurt want dat weet je hier nooit zeker. Zaterdag begonnen het namelijk in een keer heel hard te stormen. Ik stond op dat moment gelukkig droog, te wachten op Lê en Manon om met de fotoclub naar een mooi plaatsje te gaan. Het kwam er echt met bakken uit en tot mijn verbazing begon het opeens nóg harder te regenen! Het uitje ging helaas niet door en dat was jammer, zeker omdat het de rest van de dag weer droog en zonnig was. In plaats van rondwandelen heb ik mijn boekje erbij gepakt en ben ik een lekkere 'tas' koffie gaan drinken bij de Starbucks.

Het was helemaal niet zo erg om niet te hoeven wandelen, want zo kon ik nog een beetje bijkomen van vrijdagavond. Ik ben toen samen met Bard een biertje gaan drinken op K-Road. K-Road is een beetje zoals Stratum, maar dan groter en extravaganter. Voor mij was het wel even schrikken, omdat ik als braaf dorps jongetje niks gewend ben. Er lopen daar veel rare mensen rond, waaronder veel zwervers, hoeren, travestieten en mensen die stoned danwel zat zijn. Achteraf viel het eigenlijk allemaal wel mee, maar toen ik daar alleen rondliep vond ik het niet zo relaxt. Samen met Bart en een Duveltje was het dan weer erg grappig om mensen te kijken. Dat was erg gezellig en hebben we dan ook een hele tijd volgehouden, later nog samen met een vriend van Bart erbij. Zaterdagavond ben ik naar Parnell (nette buurt) gewandeld om samen met Bart en nog wat mensen te gaan eten. In een klein maar gezellig Indisch restaurantje een heerlijke curry gegeten. Gezellig maar rustig, zodat ik weer een beetje op tijd in bed lag.

Dat was maar goed ook, want zondag mocht ik vroeg op. Het plan was namelijk om te gaan surfen met Lê, Manon en Charles. In het oude busje van Charles zijn we naar het Noorden gereden en onderweg heb ik een uur lang genoten van het fantastische landschap. Wat is Nieuw Zeeland ontzettend mooi! Een paar surfplanken en wetsuits gehuurd en toen naar het strand bij Te Aria (zie google maps voor de liefhebbers, Te Arai Point Road) gereden. Eerst een flinke lunch verorberd en toen het water in. De golven waren best wel hoog (vond ik dan) maar na een spoedcursus 'Surfen voor beginners' van Charles toch maar de zee in gegaan met mijn plankje. Dat heb ik geweten. De zee is niet mijn beste vriendin en zal dat ook nooit worden. Het begin ging nog en ik peddelde samen met Charles voorbij het 'breakpoint', het punt waar de golven omslaan. Daarachter is het rustiger en kun je je voorbereiden om een golf te 'catchen'. Charles wees me erop dat mijn wetsuit was opengegaan, dus dat probeerde ik dicht te maken. Toen ik opkeek zag ik een grote golf aankomen waarop Charles heel droog reageerde: that one is going to kill is. Aaaaah en ik krijg mijn wetsuit niet dicht! Ik pak mijn board nog vast zoals voorgedaan was en probeer over de golf heen te peddelen, maar die heeft me te pakken en ik word opgeslokt. Dat is eventjes eng, maar vooral heel smerig door het zoute water. Ik ben een paar keer flink onder gegaan voordat ik weer een beetje doorhad waar ik was (een heel eind terug richting kust) en op mijn board probeerde te klimmen. Proestend ben ik maar weer teruggegaan naar het vaste land, waar een mens ook op hoort te staan. De zee is niet gemaakt voor mensen en dat heeft ze me erg duidelijk gemaakt. Toen ben ik maar in het zonnetje op het strand gaan liggen, ook niet verkeerd dacht ik zo, zeker niet in de herfst (vergelijkbaar met de maand november in Nederland). De rest bakte er ook weinig van, wat dan wel weer erg leuk was om naar te kijken. Later nog wel een nieuwe poging gedaan tot surfen, maar toen wat dichter bij de kust gebleven. Wederom vaker naast dan op mijn bord gestaan (welgeteld 0x) maar toch een erg toffe ervaring. Nog eventjes rondgeklauterd op wat rotsen en foto's gemaakt (geduld, komen deze week op de site) voordat het donker was en we naar huis gingen. Onderweg nog Fish&Chips gegeten en toen was Joepje helemaal gelukkig. In een oud busje met toffe mensen, goede muziek en surfboards door een prachtig landschap rijden, dat is toch waar je van te voren van droomt. En zo mooi was het ook :)

Nu zit ik weer op stage, maar heb nog niet zoveel gedaan. Vanmorgen ben ik van mijn kamertje verhuisd naar het appartement van Bart en dat was toch nogal wat werk. Het is er wel wat rommeliger dan op het kamertje waar ik zat, maar ik ga me daar wel amuseren. Ik zal er binnenkort eens wat foto's maken van maken zodat jullie een beeld hebben van waar ik de komende maand leef. Morgen gaan we misschien naar de bioscoop en ook voor het weekend worden er alweer wat suggesties gedaan. Nog geen concrete plannen, maar dat komt vast wel weer. Dit weekend pakken ze me in ieder geval al niet meer af :D

Cheers!


  • 17 Mei 2010 - 04:51

    Nicky:

    Hihi volgens mij had ik daar echt al vlindertje rond willen vliegen om je te observeren :D. Als het zo leuk (er wrs. 10000X leuker) was dan dat ik het me nu kan bedenken, heb je je goed vermaakt :).

    Kus

    Ps. Jaloers op je Starbucks, toch jammer dat ze die in NL alleen in de beveiligde zone verkopen :(

  • 17 Mei 2010 - 05:52

    Maud:

    Jaloers!

    PS Nicky: Starbucks is dr ok op Amsterdam centraal & Utrecht, yes :D

  • 17 Mei 2010 - 06:17

    Pap En Mams:

    Hoi,
    het klinkt allemaal wel spannend en ook relaxed.
    We kunnen ons wel een klein beetje voorstellen hoe jij eruit hebt gezien :)
    we zijn benieuwd naar je foto's.
    liefs pap en mams

  • 17 Mei 2010 - 13:38

    Neel:

    Nou, Joep. Ik moet ook nog gaan surfen. Moet, moet. Lees: heb er heel veel zin in. Maar, ik zie de golven me al tegemoet komen.. Jongens, dat gaat nooit goed komen. Ik hoop dat ik toch wel wat vaker OP mijn bord sta, ipv daarnaast. Haha.
    We zullen zien ;)

    xxx

  • 17 Mei 2010 - 16:14

    Mars:

    Ik kan maar één ding zeggen....:
    gelukslieveheersbeestje??! :D

    (Leuk scrabble-woord btw)

  • 17 Mei 2010 - 19:16

    Nicky:

    @ Mars: als jij dat met scrabble kunt leggen, vind ik je echt een KONING ;).

    @ Maud: En ik zie het indd. even wikipedia nageslagen natuurlijk :). Ga ik snel een tripje naar Utrecht CS maken :D. Ben ALTIJD in voor starbucks. En het zit er al sinds 05-08-2009 :S. Heb echt in een ei geleefd...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Stage

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Thuis & foto's

08 September 2010

Laatste dagen

28 Augustus 2010

Week Zuider Eiland

17 Augustus 2010

South Island

11 Augustus 2010

Hot beach, Cathedral cove and Raglan
Joep

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 48167

Voorgaande reizen:

29 April 2010 - 10 September 2010

Stage

Landen bezocht: