Daar zijn we dan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

02 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Jaaa, ik ben er! Na een lange maar rustige vlucht ben ik aangekomen in Auckland. De tussenstop in Shanghai was nog even spannend, omdat mijn Sjenees niet echt goed is en het niet helemaal duidelijk was waar ik naartoe moest. Gelukkig is dat helemaal goedgekomen en zit ik nu in hostel 'Friendz' in Auckland.

Dit hostel is net een groot studentenhuis. Er is een grote tv met wat banken en stoelen waar mensen hangen en slapen. Ook is er een soort van keuken met wat houten tafels waar mensen wat eten. Die mensen komen trouwens uit allemaal verschillende landen. Ik heb al wat Duits, Spaans, Argentijns en verschillende Aziatische talen gehoord. Over de taal hier kloppen de vooroordelen: no worries en iedereen is je 'mate'. Lekker vriendelijk en vrolijk :)

Toen ik hier aankwam gisteren was ik behoorlijk gaar van de reis. Ik moest nog wat uurtjes wachten voor de kamer vrijkwam dus ik ben heel de dag bezig geweest met hangen en tijd doorkomen ;) Hoewel ik een vierpersoons kamer heb, sliep ik de eerste nacht alleen en dat was eigenlijk wel heel erg fijn. Ff wat rust en privacy, want in zo'n hostel ben je de hele dag omringt met mensen. Gisteren vroeg gaan slapen en eigenlijk best wel wat uurtjes rust gehad. Vanochtend om 8u onder de douche gesprongen, dus ik hoop dat ik de ergste jetlag en het tijdverschil een beetje verwerkt heb. De tijd is natuurlijk sowieso helemaal door elkaar gehusseld, want na 25u reizen en 11u tijdverschil is mijn gevoel voor tijd helemaal weg.

Morgen begin ik op de universiteit maar vandaag heb ik nog vrij en ga ik eens wat door de stad wandelen en hopen dat mijn gevoel voor richting hier beter is dan thuis. Dat moet wel bijna, want tov jullie sta ik oppekop! Anyway, de eerste dag prima overleefd en nu zien wat het verder geeft, maar dat moet met de instelling hier wel lukken,

no worries mate :)

  • 02 Mei 2010 - 00:14

    Hanneke!:

    Brother!
    Ik meug het ierste berichje poste nowse in Nieuw Zeeland zits woehoeee! Auk wel apart tiedstip, maar no worries mate ;) ik bin aant oppasse, kin neet sloape op de bank dus wacht maar geduldig heej achter de pc.
    Gelukkig hesse ein goaje vlucht gehad! velt mich teage van dien Sjenees ;)
    Ik bin benieuwd noar dien verhale en weit zeker desse dich door snel toes zuls veule! Vuul succes moandaag op dien ierste daag en succes met het vinge van ein fijn kamertje veur dichzelf!
    xx Schwester Hanneke

  • 02 Mei 2010 - 07:40

    Maud:

    En al wat potentiele koffie-drink kandidaten gevonden :D?

  • 02 Mei 2010 - 08:20

    Pap En Mam:

    Hoi Joep,

    De eerste dag zit er dus op en we zijn erg blij dat je een goede slaapplek hebt gevonden. Het is goed om te lezen dat je er zo'n zin in hebt. We wensen je dan ook een hele goede start op de universiteit.
    x mams


  • 02 Mei 2010 - 10:38

    Neel:

    Hai lieve Joep!

    Lekker dat het allemaal goed is verlopen. Je hebt wel snel college enzo zeg!
    Hopelijk is je slaap-waak ritme weer snel op pijl. haha.

    Heb je zusje nog gespot tijdens Koninginnenacht. (zij mij echter niet ;))

    Geniet. En ik volg je!

    x

  • 02 Mei 2010 - 10:39

    Neel:

    Hai lieve Joep!

    Lekker dat het allemaal goed is verlopen. Je hebt wel snel college enzo zeg!
    Hopelijk is je slaap-waak ritme weer snel op pijl. haha.

    Heb je zusje nog gespot tijdens Koninginnenacht. (zij mij echter niet ;))

    Geniet. En ik volg je!

    (Groetjes van Maartje :D)

    x

  • 02 Mei 2010 - 10:39

    Robin:

    Daar is ie dan! :D

    Klinkt super! Laat het feest beginnen!

    Veel plezier op je eerste dagje! :)

    xxx

  • 02 Mei 2010 - 15:44

    Cindy!:

    Jeeej, je bent veilig aangekomen aan de andere kant van de wereld!!! Goed om te horen dat t allemaal wel goed is gegaan!
    Ennuh...hoeveel punten heb je gescoord met onze quizzzz????
    Heel veel plezier he!!! Ik zal je blog regelmatig checken!
    Liefs!

  • 03 Mei 2010 - 06:50

    Elke:

    Haaj Broer,
    Toch wel apart dat tijdsverschil. Ik ben net mn bed uitgerold en jij gaat dr zo weer in..
    Beetje gewend aan het tijdsverschil?
    Hoe was je eerste dag op de uni? Kamertje gevonden?
    Lees het wel weer!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Stage

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Thuis & foto's

08 September 2010

Laatste dagen

28 Augustus 2010

Week Zuider Eiland

17 Augustus 2010

South Island

11 Augustus 2010

Hot beach, Cathedral cove and Raglan
Joep

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 46882

Voorgaande reizen:

29 April 2010 - 10 September 2010

Stage

Landen bezocht: