Week Zuider Eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu Week Zuider Eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

Week Zuider Eiland

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

28 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi lieve mensjes,

het is een tijdje geleden, maar dat komt omdat ik te druk was met lol hebben :) Ik zal proberen om een niet al te lange update te geven en zelfs enkele foto's te plaatsen zodat jullie een indruk krijgen van wat ik allemaal uitspook hier op het zuider eiland.

Inmiddels een week geleden zijn we met een nieuwe groep reizigers begonnen aan het rondje zuider eiland. De eerste dag heb ik al besproken en vanuit het Abel Tasman National Park (Marahau) zijn we naar Barrytown gereden. Wat een legendarische avond was dat. Het is een dorpje van niks, met 1 kroeg, maar wat een kroeg. Er waren een paar locals dus het was niet druk, maar barman George wist er toch een groot feest van te maken. Ze hebben een aparte kamer met allemaal verkleed spullen dus we moesten allemaal iets geks aandoen. Dat is dan ook het enige wat ik er over ga zeggen. Random is het woord dat het dichtste bijkomt. De ochtend daarna hebben we van een stuk bot geleerd een ketting te maken! Een ontzettend gaaf souvenir wat we allemaal met trots dragen :)

Vanuit Barrytown hebben we Highway 6 gevolgd langs de westkust en dit schijnt een van de mooiste 'roadtrips' van de wereld te zijn. We hebben veel mooie stranden, indrukwekkende golven, hoge bergen en tropische bossen gezien. In Franz Josef hebben we een glacier walk gedaan. Het is niet zo spectaculair als de Tongariro Crossing, maar wel ontzettend gaaf om op een gletsjer te 'wandelen'. We waren de eerste groep die een nieuwe hoogte bereikten en ook de eerste die door een nauwe gang mochten manouvreren. De doorgang was maar 10cm breed dus dit was nog een hele opgave. Ze hebben dit stuk pas die ochtend vrij gemaakt dus dat was wel speciaal. De dag erna zijn we naar Makaroa gereden, maar dat is een dorpje van niks. Toch is het wel indrukwekkend om daar te zijn, want het uitzicht op de besneeuwde bergtoppen was ongelofelijk mooi. Ik weet dat het eentonig klinkt, maar dit stukje Nieuw Zeeland is echt onbeschrijfelijk. Na verschillende wandelingen naar uitzichtpunten zijn we doorgereden naar Queenstown. Dit is een ski/snowboard stad vol leven en veel activiteiten. Wij hebben het bij een avond biertjes drinken gehouden omdat we de volgende dag alweer vroeg verder moesten.

We lieten onze chauffeur Bagginz achter om met een nieuwe (Rob) verder naar het zuiden te gaan. Nieuw Zeeland bestaat uit meer dan de twee grote eilanden en wij hebben die dag het derde eiland bezocht: Stewart Island. Op het eiland is maar 1 dorpje met 1 winkel, maar zijn verschillende mooie wandelingen langs de kust en door de bossen. Hier hebben we er een van gedaan en verder hebben we rustig aan gedaan. Het hostel was niet al te best, maar de volgende dag werd het nog 'erger'. Terug op het 'vaste land' (wat ik niet snap, dit is Nieuw Zeeland bestaat uit eilanden) zijn we naar Gunns Camp gereden. Dit ligt in het Fjordland National Park en is een van de mooiste plekken op aarde. We sliepen in klein en hele ouderwetse hutjes die verwarmd worden met kachels (ze hebben hier maar beperkt stroom). Een hele aparte maar mooie ervaring. Ik moest wel 's nachts opstaan om het vuur weer aan de gang te krijgen en was erg blij dat dit ook gelukt is (met dank aan mijn opa die me dit als klein Joepje geleerd heeft!) Het heeft me zelfs een diploma opgeleverd :D De rest van de dag was magisch. We hebben een cruise gedaan tussen de Fjorden van Milford Sounds en dat was adembenemend. We hebben zelfs het geluk gehad om zeehonden, pinguins en dolfijnen te mogen zien! Die dolfijnen kwamen zelfs naast de boot zwemmen en dat is werkelijk ongelofelijk om te zien. Na de cruise terug gereden naar Queenstown waar we uit zijn gegaan met de hele groep.

Donderdag hebben we niet veel gedaan om een beetje bijgekomen. Gisteren hebben we afscheid genomen van de groep die doorgingen naar Christchurch. Ik heb besloten een paar extra dagen in Queenstown te blijven. Ik ben samen met Fiona (uit Schotland) gaan snowboarden in Cardrona. 's Ochtends 2u les om de basistechnieken te leren en toen zelf geoefend. Omdat ik het al eens eerder gedaan had kon ik al redelijk van de oefenheuvel af en mocht ik 's middags een klas overslaan en van een echte (beginners) piste af! En hoe vet is dag :D In de lift heb je een prachtig uitzicht over de omgeving en daarna met je plankje door de sneeuw omlaag. We hebben zelfs een paar sprongen gedaan, maar dat is toch wat lastig voor een beginner. Het springen ging nog wel, maar het landen wat minder. Vandaag is weer een rustdag om weer een beetje bij te komen en morgen ga ik verder naar Christchurch. Daarna is het nog een paar dagen voordat ik weer terug ben in Auckland voor mijn laatste week.

Het is stiekem toch weer een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie me vergeven. Ik zal ook proberen wat foto's te plaatsen. Ik hoop dat het weer in Nederland net zo mooi is als hier en dat iedereen geniet van de vakantie/zomer/festivals.

Cheers,
Joep

  • 28 Augustus 2010 - 03:08

    Joep:

    Helaasch laat het internet het uploaden van foto's niet toe dus dat hebben jullie tegoed!

  • 28 Augustus 2010 - 08:14

    Maud:

    Goed verhaal Joep! ik ben alweer jaloers.

  • 28 Augustus 2010 - 08:33

    Madelon:

    Ik vergeef je voor de lange tekst. Goed verhaal!

  • 28 Augustus 2010 - 08:36

    Mams:

    Hoi Joep
    wat een verhaal weer, nog eventjes en mijn mond blijft helemaal open staan ;) we worden dus ook wel steeds nieuwsgieriger naar die foto's.
    Geniet van deze week en tot gauw lfs. mams

  • 28 Augustus 2010 - 08:43

    Mikel:

    Weer een mooi verhaaltje, je hebt wel een lekker divers reisje, heerlijk!
    En ik ben blij te horen dat onze snowboardles toch nuttig is geweest;)

  • 28 Augustus 2010 - 16:25

    Tim:

    Cool Joep!

    Klinkt goed wat je daar allemaal aan het doen bent. Pitty dat je alweer tegen het einde van je reis zit. Veel plezier nog!

  • 28 Augustus 2010 - 23:00

    Mara:

    Tsss ik wil uiteraard weten hoe je verkleed was!!!! Je hebt m'n mail... :D verder klinkt t allemaal top! Livin the good life!

  • 29 Augustus 2010 - 09:39

    Myreen:

    Hi joepjoep :D klinkt weer echt super wat je allemaal verteld! toch heb ik ondertussen wel weer zin om t irl van je te horen hoor! ;)

    liefs,

  • 30 Augustus 2010 - 16:27

    Sanne:

    klinkt goed, vooral dat boarden:P
    tot snel!

  • 03 September 2010 - 01:57

    Liesbeth Van Der Mee:

    HEE Joep
    ken je me nog!!..
    wat grappig, ik doe nu ook stage in Auckland.. ik zie dat je alweer bijna terug gaat..jammer beetje mooi gehad? groetjes

  • 03 September 2010 - 18:58

    JBL188genoot:

    Joepie op een plank! En nu pas heeft hij door hoe vet het is... Als ie nu gelijk geluisterd had!!!
    Fijn dat je het daar zo leuk hebt en dat alles naar je zin is.
    Laat wat horen als je weer thuis bent he!

  • 04 September 2010 - 08:05

    Joep:

    Voor de mensen die het in het nieuws hebben gezien: er is een aardbeving geweest in Christchurch en een vliegtuigramp in Fox Glacier. Gelukkig was ik daar vorige week en zit ik nu in het veilige Tauranga. Maandag terug naar Auckland en donderdag vliegen we weer naar huis :) Dan horen jullie weer meer van me en komen er meer foto's! Cheers

  • 04 September 2010 - 16:49

    Paul:

    'vind ik leuk'

  • 05 September 2010 - 13:24

    Elke:

    Heej Bruder,
    Wat een lang verhaal weer;) niet bij te houden af en toe.. Nog paar dagen genieten daar! Wel dubbel, 1 pakt tas in, ander pakt tas uit..
    Nog een hele fijne week en een goede vlucht terug! Tot volgende week:D
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Stage

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Thuis & foto's

08 September 2010

Laatste dagen

28 Augustus 2010

Week Zuider Eiland

17 Augustus 2010

South Island

11 Augustus 2010

Hot beach, Cathedral cove and Raglan
Joep

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 46036

Voorgaande reizen:

29 April 2010 - 10 September 2010

Stage

Landen bezocht: