South Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu South Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

South Island

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

17 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag lieve mensjes,

we zijn inmiddels op het zuider eiland aangekomen en het is FANTASTISCH. We zitten in the middle of niks dus sorry voor de mensen die ik niet terug fax, er is hier geen bereik. Wel internet dus ik hoop op deze manier een korte update te kunnen geven van wat ik allemaal uitspook.

Ik kan niet precies herinneren wat ik allemaal gedaan heb, maar het waren een paar mooie dagen. Wegens het slechte weer heeft niemand de Tongariro Crossing kunnen doen, dus ik ben ontzettend blij dat ik die al eerder gedaan had. Het raften ging ook niet door omdat er teveel regen gevallen was. Wel hebben we gezien hoe schapen geschoren worden en geroken hoe het in Rotorua was. Foto's volgen later want met dit crappy internet is dat geen doen. Verder hebben we veel gewandeld, relaxt in de hot tub en gezellig gekletst met de medereizigers. In Taupo zijn we uit geweest en dat was erg grappig. In Wellington hebben we het museum bezocht en meegedaan aan een pubquiz. Inmiddels zijn we 8 van de 10 mensen die in Auckland zijn opgestapt kwijt en zijn alleen Becky (uit Engeland) en ik nog over.

Gelukkig zijn er weer een stapel nieuwe mensen bijgekomen nadat we de oversteek hadden gemaakt naar het zuider eiland. De eerste uitzichten op dit eiland waren prachtig en ik heb zelfs (de vin van) een dolfijn gespot! Op een beter zicht te krijgen van dit eiland heb ik het allemaal eens van een afstandje bekeken. 13000ft afstand welteverstaan. Inderdaad, ik ben uit een vliegtuig gesprongen. Gelukkig zat ik vastgebonden aan iemand met parachute en de kennis die goed te gebruiken dus ik heb het prima overleefd. Zoals jullie lezen amuseer ik me dus wel :) Op dit moment verblijven we op Old Mac Donalds farm (iaiao). Fijn om eindelijk een dag 'vrij' te zijn en in hetzelfde bed te slapen, jammer dat het bed crap is. Zeker na de mooie en luxe hostels van de afgelopen dagen. Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen, shamels bekeken (sheep+camel) en een lange wandeling gemaakt in Abel Tasman National Park. Zometeen kijken wat we voor eten kunnen fixen en dan de avond doorkomen met mooie verhalen van mede reizigers. Al met al: ik amuseer me hier nog wel ff :) En ik hoop dat jullie dat ook allemaal doen? Voor de lowlandsgangers: heeeel veel plezier en laat me weten hoe het was. Voor alle anderen: laat me ook weten hoe het is/was :D

Owja, bijna vergeten. We hebben ook een nacht in een originele Maori hut geslapen en ik heb de Haka geleerd! Mijn benen zijn nog steeds blauw maar het was tof :D

Knuffel/kusjes/cheers/groetjes

Joep

  • 17 Augustus 2010 - 07:03

    Maud:

    Dat schapen scheren doen ze ook gewoon bij de kinderboerderij dus kom maar terug. Maar hoe mooi zijn die foto's ik wil daar ook zijn!

  • 17 Augustus 2010 - 09:02

    Mams:

    hoi Joep,
    tjonge wat een verhalen. je bent wel ECHT op avontuur. Ons avontuur van deze week wordt een paar daagjes fietsen in friesland en daarna de Parkfeesten. Hopelijk word het weer wel beter want hier is het meer herfst dan zomer.
    groetjes van iedereen en heel veel liefs, mams

  • 17 Augustus 2010 - 09:55

    Mars:

    Living on the edge...Thrillseeker! ;)

  • 18 Augustus 2010 - 18:43

    Paul:

    Heerlijk verhaal! nice!

    Vet dat je zo met zon bus rondreist waar steeds mensen op en af gaan zeg maar.

    En skydiven, cool!

  • 18 Augustus 2010 - 19:26

    Myreen:

    :D!
    (K)

  • 19 Augustus 2010 - 05:56

    Joep:

    Foutje van de zaak: waar ik schapen zei bedoelde ik konijnen en ik zet 1 joker in...

  • 19 Augustus 2010 - 11:14

    Neel:

    Ooit wil ik ook zo'n rondreis doen! :D

  • 22 Augustus 2010 - 18:54

    JBL:

    Joepppiieee!!!
    Leuk hoor dat reizen! Veel plezier en genoeg gekke dingen doen he!

    Knuffel terug.

  • 23 Augustus 2010 - 11:12

    Je Schatje:

    zo dat ziet er uit als een vette vakantie:D skydiven!
    ben ook net terug van vakantie en zit alweer braaf in de kantine met koffie en een zweedse puzzel te wachten:) tot over een week of 3!

  • 26 Augustus 2010 - 08:52

    Hanneke:

    joep!! klink super cool allemoal des dich det durfs oet ein vliegtuig springen ech vet, de benuts dien reis optimaal! knap..geniet dr nog ff van want het is alweer bijna aaf! (aaaaaah veur mich..!)
    xx

  • 27 Augustus 2010 - 08:40

    Neel:

    Ik mis je! Ben blij als je weer thuis bent :)

    (egoistisch he, van mij:) Maarikgeeferlekkerlnietsom! hahah.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Stage

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Thuis & foto's

08 September 2010

Laatste dagen

28 Augustus 2010

Week Zuider Eiland

17 Augustus 2010

South Island

11 Augustus 2010

Hot beach, Cathedral cove and Raglan
Joep

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 45697

Voorgaande reizen:

29 April 2010 - 10 September 2010

Stage

Landen bezocht: