Rustig weekje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu Rustig weekje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joep Geurts - WaarBenJij.nu

Rustig weekje

Door: joepgeurts

Blijf op de hoogte en volg Joep

17 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

aan de frequentie van berichtjes zullen jullie wel merken dat er niet zo heel veel spannends gebeurd is de laatste week. Op stage gaat het zeer goed, komende maandag begin ik aan mijn eind verslagen. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee, maar dat betekent ook dat ik maar eens bijna mijn reis moet gaan plannen! Dat heb ik namelijk nog steeds niet gedaan. Gelukkig hebben we eerst nog een paar weekjes in Auckland.

Afgelopen maandag heb ik, waarschijnlijk net als jullie allemaal, de WK finale gekeken. Ik moest daarvoor wel weer om 5u opstaan, maar dat was het zeker waard. Verrassend genoeg was de kroeg waar ik naartoe wilde vol, dus moest ik uitwijken naar een andere. Hier heb ik samen met een andere Nederlander de wedstrijd gekeken en waren we toch een beetje teleurgesteld met het resultaat. Gelukkig is het hier heel makkelijk om het voetbal te vergeten, want er is niks dat je eraan herinnert. Wel heb ik vol trots de hele dag in mijn oranje shirt rondgelopen, wat weer vele leuke reacties gaf van de mensen op de uni. Dinsdag ben ik met een hele club mensen naar een Noorse film geweest op het filmfestival wat hier plaatsvindt. Eigenlijk was het een hele slechte film, maar ik heb me toch vermaakt. Altijd leuk om weer wat nieuwe mensen te leren kennen en een slechte film zorgt er toch voor dat je wat hebt om over te praten.

Ondanks dat de week hetzelfde was als alle andere (woensdag volleybal was oke, donderdag voetbal erg tof), geniet ik nog steeds ontzettend van deze stad. Helaas hebben we deze week wel weer iemand moeten uitzwaaien. Charles was klaar met zijn scriptie, maar voordat hij ging moesten we dit natuurlijk eerst vieren. Daarom hebben we donderdag na het werk een paar biertjes gedronken, een lekkere pizza gegeten en nog een paar biertjes gedronken. Ook Charles ga ik zeker missen, maar hij heeft me wel nog wat achtergelaten: zijn backpack! Ideaal, want nu hoef ik die niet zelf een te gaan kopen.

Gisteren ben ik na het werk wat gaan eten met DongJin waarna we biertjes zijn gaan drinken en een potje pool hebben gespeeld. DongJin is mijn 'collega' uit Zuid Korea en we praten geregeld over vanalles en nog wat. Erg interessant, omdat je op deze manier erg veel leert over andere landen en culturen! Eerder deze week zijn we ook al eens samen gaan eten dus ik vermoed dat we dat komende weken nog wel eens vaker gaan doen. Zo zijn er ondanks alle vertrokkenen toch nog genoeg leuke mensen om wat mee te ondernemen. Dat geldt trouwens niet voor dit weekend, want dat is een rustig weekend zonder plannen. Vanochtend heb ik lekker uitgeslapen en daarna ben ik (tussen de buien door) naar One Tree Hill gefietst. One Tree Hill is, zoals de naam al weggeeft, een heuvel (182m) met daarop een boom. Dat is inderdaad net zo spectaculair als het klinkt, vooral omdat die boom er niet meer staat. Als vervanging hebben ze er een grote paal neergezet, maar dat is niet zo heel spannend. Toch was dit het bezoeken, mede dankzij de fietstocht die ik ervan gemaakt heb, zeer de moeite waard. Het fietsen gaat hier trouwens, zoals al eerder gezegd, heel anders dan thuis, maar volgens mij ben ik er ondertussen wel aan gewend. Je moet gewoon net doen alsof je een auto bent want dan zien ze je tenminste en wordt je niet aangereden. Ik ben daardoor vandaag wel bijna de snelweg op gefietst, omdat je de hele tijd tussen de auto's zit en de bewegwijzering (is dat een woord ja?) niet optimaal is, om het zacht uit te drukken. Tot op heden ben ik trouwens pas 3x bijna aangereden dus dat valt ook allemaal reuze mee!

Vanavond spelen de All Blacks, dus ik ga zo eens kijken of ik wat mensen mee kan krijgen om de wedstrijd in de kroeg te gaan kijken. Voor morgen heb ik nog geen echte plannen. Afhankelijk van het weer wil ik misschien naar Rangitoto, een vulkanisch eiland hier voor de kust, of naar de dierentuin, maar voor hetzelfde geld blijf ik lekker thuis. Het zijn dus nog geen concrete plannen, maar dat kan hier altijd snel veranderen. We zullen het wel zien. Have a nice one!

Cheers

  • 17 Juli 2010 - 06:44

    Mams:

    hoi :)

    Goede vooruitgang met stage en toch lekker rustig en relaxed, zo kennen we je wel :)
    Ik zou toch wel willen weten als welke auto jij jezelf voorsteld ;)

    liefs,xx mams

  • 17 Juli 2010 - 08:18

    Mars:

    Groetjes vanaf de Zwarte Cross!!!!! Xx

  • 18 Juli 2010 - 17:16

    Maud:

    JOEP IK MISTE JOU OP DE ZWARTE CROSS EN KREEG VAN JOUW 3FM-KELLEGA'S EEN MATJE.

  • 22 Juli 2010 - 08:39

    Myreen:

    Hiii joep! wanneer kom je weer msnen? :D
    liefs,

  • 23 Juli 2010 - 12:17

    Robin:

    pfffff, saaai hoor! :P

    Veel plezier met het 'plannen' van je reis(je)! Ik ga hier nog even glazen halen!

    Houdoe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Stage

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Thuis & foto's

08 September 2010

Laatste dagen

28 Augustus 2010

Week Zuider Eiland

17 Augustus 2010

South Island

11 Augustus 2010

Hot beach, Cathedral cove and Raglan
Joep

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 46515

Voorgaande reizen:

29 April 2010 - 10 September 2010

Stage

Landen bezocht: